Okulumuz HEDEF-YKS kapsamında moral ve motivasyon etkinliği düzenledi. Etkinliğe Okul Proje sorumlusu Hakim Baran ve okul rehberlik öğretmeni Hüseyin Kartal katılımda bulundu. Emeklerinden dolayı tüm katılımcılara teşekkür ederiz.
Nis
Okulumuz 2024/2025 eğitim ve öğretim yılına hazırlık amacıyla tanıtım çalışmalarına başladı. Farklı slogan, güçlü kadro ve çalışmalarla başlamış bulunmaktayız.
Okulumuz 5. ve 6. sınıfların 23 Nisan gösterileri rengarenk karelerle geçti. Emeği geçen tüm ortaokul öğretmenlerimize teşekkür eder kolaylıklar dileriz.
Okulumuzda meslek dersleri öğretmenimiz Elif Doğan öncülüğünde devam eden mukabelimizi Kadir Gecesi'nde tamamladık. Hatim duamızı yaptık emeği geçen öğretmen ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz.
Ramazan Bayramı, adını ardından geldiği ve oruç ibadetinin gerçekleştiği Ramazan Ayından alır. Osmanlı döneminde bu bayram Şeker Bayramı olarak da anılmıştır. Bu nedenle de Ramazan Bayramı'nda tatlı yemek ve ikram etmek bir gelenek haline gelmiştir. Bundan dolayı da okulumuzda Ramazan Bayramı için öğrencilerimizle bayram şekeri etkinliği yapıldı. Emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Okulumuz Kalem Projesi kapsamında her ay bir toplumsal değer üzerinde çalışmaktadır. Mart ayında öğretmenlerimiz "dostluk" değeri üzerinde çalıştılar. Öğrencilerimiz için pano çalışması yapıldı. Panoda şu ifadeler üzerinde çalışıldı.
"Kişi dostunun dini üzeredir. Bu yüzden her biriniz, kiminle dostluk ettiğine dikkat etsin. "
(Hadis-i Şerif)
Değerler eğitimi Mart ayı değeri "dostluk" değeridir.
Dostluk, içinde birden fazla sevgi değerlerini barındıran bir değerimizdir. Dostluk, paylaşmak demektir. Acılarını, üzüntülerini, mutluluğunu, sevdiklerini, düşüncelerini, paranı, eşyanı, hiç düşünmeden vermek demektir. Dostunla bir filmi beraber izlemek, bir müziği paylaşmak ayrı bir lezzet verir insana. Çünkü dostum dediğin kişi ile aynı enerji frekansındasındır. Yani senin gibi hisseder, aynı şeylerden zevk alır veya almaz. Benzer huylara, zevklere sahip olduklarından benzer şeyler yaşayabilirler ve bu konuda destek olabilirler birbirlerine.
Bir insan dostunu bir çıkarı olmaksızın sırf Allah rızası için ziyaret ederse Allah (cc) o kulunu çok sever, o kuluyla övünür, meleklerine o kulun yaptığını örnek olarak gösterirmiş. Sevgi, insan davranışlarının karşıya yansımasıdır. Davranışlarımızla insanların gönlünü kazanmalıyız.
Okulumuzda Ramazan Ayı etkinlikleri kapsamında 9,10 ve 11.sınıflar arasında “Hoşgeldin Ya Şehri Ramazan” temalı sınıf panosu ve Ramazan köşesi hazırlama yarışması yapıldı.Ramazan sevinci ve çoşkusunun sınıflara yansıdığı birbirinden özgün çalışmaların ortaya çıktığı yarışmada 9/C, 10/A ve 11/D sınıfları birinci oldu.Başta birinci olan sınıflar olmak üzere tüm öğrencilerimizi tebrik ediyoruz.
Atasözü/Deyim Resimleme Etkinliği, atasözleri ve deyimlerin daha etkili bir şekilde öğrenilmesini ve anlaşılmasını sağlayan bir etkinliktir. Bu etkinlikte, öğrenciler atasözleri ve deyimleri resimleyerek, onların anlamlarını ve mesajlarını daha iyi kavrarlar. Etkinlik sonrası elde edilen ürünler okulda sergilenir.
Yarışma kapsamında lise öğrencilerinden “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında Dîvânu Lugâti’t-Türk ve Türkçemiz konulu deneme yazmaları beklenmektedir.
ÖRNEK DENEME-1
Dîvânu Lugâti’t-Türk ve Türkçemiz
Dîvânu Lugâti’t-Türk, Kaşgarlı Mahmud tarafından 11. yüzyılda yazılmış bir sözlüktür. Bu sözlük, Türkçenin ilk sözlüğü olma özelliği taşımaktadır. Dîvânu Lugâti’t-Türk, Türk dilinin zenginliğini ve çeşitliliğini gözler önüne sermektedir.
Dîvânu Lugâti’t-Türk, Türkçenin çeşitli lehçelerinden kelimeler içermektedir. Bu durum, sözlüğün Türkçenin farklı lehçelerinin gelişimini anlamamız açısından önemli bir kaynak olduğunu göstermektedir.
Dîvânu Lugâti’t-Türk, Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini gösteren bir sözlük olmasının yanı sıra, Türk kültürünün ve tarihinin de önemli bir kaynağıdır. Sözlükte, Türklerin gelenekleri, görenekleri, inanışları ve yaşam tarzı hakkında önemli bilgiler bulunmaktadır.
Dîvânu Lugâti’t-Türk, Türkçemizin gelişiminde önemli bir rol oynamıştır. Sözlük, Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini ortaya koyması ve Türk kültürünün ve tarihinin önemli bir kaynağı olmasıyla Türkçemizin gelişimine katkı sağlamıştır.
Dîvânu Lugâti’t-Türk, günümüzde de Türkçemizin gelişimi açısından önemli bir yere sahiptir. Sözlük, Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini anlamamız ve Türkçemizi daha iyi kullanmamız açısından önemli bir kaynaktır.
Dîvânu Lugâti’t-Türk’ün Türkçemiz için önemini şu şekilde sıralayabiliriz:
· Türkçenin ilk sözlüğü olma özelliği taşımaktadır.
· Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini gözler önüne sermektedir.
· Türk kültürünün ve tarihinin önemli bir kaynağıdır.
· Türkçemizin gelişiminde önemli bir rol oynamıştır.
· Günümüzde de Türkçemizin gelişimi açısından önemli bir yere sahiptir.
Dîvânu Lugâti’t-Türk, Türkçemizin zenginliğini ve çeşitliliğini anlamamız ve Türkçemizi daha iyi kullanmamız açısından önemli bir kaynaktır. Bu nedenle, her Türk’ün bu sözlükten haberdar olması ve okuması gerekir.
Safahat sözlüğünden üç kelime ile anlamlı bir cümle ve afiş yarışması, Türkiye’de lise öğrencilerine yönelik düzenlenen bir yarışmadır. Yarışma, Mehmet Akif Ersoy’un Safahat adlı eserindeki zengin kelime dağarcığını ve anlam derinliğini öğrencilerin fark etmelerine ve bu kelimeleri kullanarak anlamlı cümleler ve afişler oluşturmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Yarışmanın amacı, öğrencilerin Türkçe dilimizi daha iyi öğrenmelerini ve anlamalarını sağlamaktır. Bu nedenle, yarışmaya katılan cümle ve afişlerin anlamlı ve etkileyici olması önemlidir. Öğrenciler, cümle ve afişlerinde Safahat Sözlüğü’nde yer alan kelimelerin anlamlarını dikkate almalıdır. Ayrıca cümlelerin ve afişlerin konuyla uyumlu olması da önemlidir.
Dilimizin Zenginliği projesi, Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini öğrencilere ve halka tanıtmayı amaçlayan bir projedir. Bu projenin kapsamında sözlük tasarımı da önemli bir yer tutmaktadır. Sözlük tasarımı, Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini öğrencilere ve halka en iyi şekilde yansıtacak şekilde yapılmalıdır.
Yapılan bu çalışmada Safahat adlı eser okunarak bilinmeyen kelimeler tespit edilmiş ve bununla ilgili sözlük hazırlanmıştır. Bu ders etkinliği, öğrencilere Mehmet Akif Ersoy’un “Safahat” adlı eseri üzerine okumalar yapma ve öğrendikleri kelimeleri içeren bir Safahat sözlüğü oluşturma fırsatı tanıyarak yaratıcı bir dil kullanma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Mrt
Okulumuz rehberlik servisi ve okul sağlığı hemşiresinin işbirliği ile "yeşilay haftası"na ilişkin öğrencilerimiz arasında mektup yarışması düzenlendi. Yarışmada birinci olan öğrencilere okul müdür yardımcımız Ahmet HAN tarafından ödülleri verildi. Öğrencilerimize başarılar ve kolaylıklar dileriz.
Besni İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün ilçe geneli düzenlediği YKS deneme sınavına tüm 12. sınıflarımız katılım sağladı. Aynı tarih ve zamanda HEDEF YKS kapsamında 11.sınıflarımızda kazanım değerlendirme sınavına alındı. Emeği geçen tüm paydaşlara teşekkür ederiz.
18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferi, okulumuz edebiyat öğretmenleri tarafından okulumuz konferans salonunda gerçekleştirildi. Programa tüm öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz katılım sağladı. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.